torsdag, juni 29, 2006

Rexxie-sång-text

När jag gick till jobbet idag råkade min mp3-spelare spela en låt där texten är som en liten beskrivning av Rexxies liv om man byter ut ett ord:

Jag är så rädd för att gå ut ur garderoben,
Tänk om någon människa skulle mig se,
Jag är så rädd för att gå ut ur garderoben,
Just nu så vill jag få vara ifred.


Frågan är: vilken text är det (och vem har sjungit in den svenska versionen)?

Först rätt svar får en guldstjärna!

PS:
Vers 2 går så här:

Jag är så rädd för att gå ner till stranden,
Jag får ta garderoben och gömma mig i,
Jag är så rädd för att gå ner till stranden,
men ett, tu, tre nu hoppar jag i!


...fast det är väl tveksamt om det blir så mycket ihoppat....

4 kommentarer:

Oswald sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Oswald sa...

Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka-dot Bikini!
Brian Hyland!

Günther gjorde väl den senaste...och Kurt Olsson såklart.
Men det var väl Lill-Babs som var först i Sverige?
Hörs snart på Pride. För dem som vågar sig ut ur garderoben och ned till Parken.
;-)

Rexxie sa...

Jajamensan! En guldstjärna till Oswald (och egentligen en extra för Lill-Babs...)

Anonym sa...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»