onsdag, september 05, 2007

Tak....

Kommer ni ihåg när jag drog ut pappspikar ur taket (och gnällde över vad jobbigt det var) för typ två månader sedan?

Nu är i alla fall pappspikarna utdragna, hålen är spacklade och taket är målat ljusgrönt. Nu är det bara att spackla väggarna, tapetsera, måla alla lister, måla skorstenstocken med strukturfärg och lägga golv kvar.

I den här takten kommer det att vara klart ungefär till Pride nästa år...

Till vänster det gamla taket, och till höger den nya takfärgen (som inte blev riktigt så Kermit-grön som jag trodde innan det torkade...)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snyggt ju...

Elisabet. sa...

Annorlunda.

Jag minns en sängkammare hemma i Västerbotten som fick mörk-olivgrön färg i taket.

Så varmt och ombonat det blev.

Elisabet. sa...

Hörru Darling Rexxie: räknar du dig som en praktiskt lagd människa?

Rexxie sa...

Nåja, någorlunda händig är jag väl. Tyvärr har jag en tendens med att dra igång olika projekt som aldrig blir riktigt avslutade....

Ponte sa...

Det blev ju fint, får hyra in dig om jag ska ha nått målat...

Rexxie sa...

Ponte: Det är bara att du hör av dig, jag kommer som ett skott!