lördag, juli 07, 2007

Har man tråkigt....

...så kan man alltid börja något litet evighetsrenoveringsprojekt, som t.ex att riva ut allt ur sovrummet...

Tapeterna nerrivna och väntar på en summarisk spackling och nya tapeter (eller om jag skall måla, har inte bestämt mig än). Innertaket nerrivet på högra bilden, vilket täckte allt med ungefär en centimeter sågspån från vinden. Av tidningarna som satt i taket (mellan den gamla panelen och papptaket) så renoverade de senast 1946...



Roligast (not) är den zillion med pappspikar som hållit uppe taket, och som det är ap-jobbigt att få bort!


Vi får väl se när jag orkar fixa resten....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, fy så kämpigt!
Jag levde i ett renoveringsobjekt i tio år.

Sen blev det skilsmässa.

Rexxie sa...

Hahaha, tur att jag inte har någon att skilja mig från då!