onsdag, september 26, 2007

Djefla Nicotinell...

Har under dagen varit på lite möten där det inte passar så bra att man röker, och då passar det bra att ha ett litet paket med nikotintuggummin. Var därför in på apoteket och köpte upp ett litet lager, och försåg mig också med några av Nicotinells små prova-på-påsar med tuggummin som jag tyckte passade bra att ha med i byxfickan!

Väl på mötet smaskade jag i mig ett tuggummi och märkte absolut ingen effekt what so ever! Började därför läsa lite noggrannare på paketet, och där stod det med små bokstäve "Innehåller inte nikotin"...

Vad är det för vits att dela ut provpaket som inte innehåller den riktiga varan?

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Jaja, jag vet att en massa snåla personer (=jag) skulle bunkra upp provpaketen, men ändå!

Elisabet. sa...

;-)

Vad är det heter det heter nu ... när snålheten bedrar ..*harkel* .. just det.

Det Mörka Hotet sa...

För mig låter Nicotinell utan nikotin som Absolut utan alkohol eller kärlek utan latex...eh, jag menar...kaffe utan kakor...ju..!


DMH/Samuel

Rexxie sa...

Darling E:
Egentligen är jag inte så snål... Tänk bara på att jag åkte 27 mil för att fika med dig, och sedan åka hem igen :-)

Samuel:
Nåja, vitsen med provpaketen är väl att man skall få smaka på deras olika nya smaker innan man kastar ut sina surt förvärvade slantar (men det hade ju varit praktisk om gratisproverna varit riktiga :-)

Elisabet. sa...

Darling Rexxie!
En sak vet jag: du är INTE SNÅL .., det vet jag ju hundraprocentigt .. men kanske i det här fallet ..-)

Just det HÄR fallet ..-)