måndag, september 10, 2007

Irriterande!!!

Vet ni vad som är så irriterande att kineserna antagligen sitter och undrar vad som pågår just nu?

Det är när man äntligen har lyckats plocka fram tapetbordet...



...och och äntligen tapetserat hela rummet med underlagstapeten (som gör att man inte behöver vara så noga med spacklingen)...



...så tar den dj..la underlagstapeten slut exakt en (1!) våd från slutet...



Nu måste jag åka 4 mil till Örebro (finns inget Rusta i bonnhålan), köpa en hel rulle till, åka hem igen, montera upp tapetbordet igen, slafsa och slaska med tapetklistret och sätta upp den enda våden!

Gaaaahhhhh!!!

Nu är jag så irriterad att jag måste ta en promenad till affären och köpa en kanelbulle!

7 kommentarer:

Saga sa...

Smaklig kanalbulle :)

Jag renoverar också... *grrr*

Fint det blir hos dig!

Elisabet. sa...

Hahahaha ..., ta det lugnt!
Kram-kram.

Du kan få fortsätta att renovera ... läs: tapetsera eller måla mina köksluckor och väggar, när du är klar med ditt.

Rexxie sa...

A&S:
Tyvärr hade de ingen kanelbulle, så det blev ett wienerbröd i stället, och det ger inte riktigt samma effekt!

Det blir säkert fint, kommer att bli en tapet med små rosenknoppar och slingor med blad; bögigt så det förslår! (och jag oroar mig redan för mönsterpassningen...)

Darling E:
Aldrig! Jag betalar hellre någon som målar dina köksluckor så kan jag sitta i soffan och prata med dig!

Ponte sa...

Renovering är jobbigt, städning är de största hemprojekten i mitt liv och det finns ett desperat behov nu när dammkatternas jakt på dammråttor håller mig vaken på nätterna...

Rexxie sa...

Ack du lycklige Ponte!

Vänta bara tills att du får dammelefanter som håller dig vaken på nätterna med sitt trumpetande!! Låter som om överste Hathi och hans djungelpatrull är och övar i mitt vardagsrum ibland...

MB sa...

Men taket är ju supernice...men visst är det typiskt att grejorna inte räcker...hände oss flera ggr :-(

Rexxie sa...

Titta, vi har spanskt besök idag!

Ja, det blir nog snyggt när det är klart, det vara bara det att just när jag målade det så tyckte jag att det blev för ljusgrönt men det blir nog bra!

För min del är det förvånande, för jag brukar alltid köpa alldeles för mycket grejor. När jag lade golvet i köket t.ex så blev det tillräckligt mycket över för att min syrra kunde lägga ett helt golv i en friggebod...