lördag, september 22, 2007

Mårran....

....är jag! Jag är nog en av få som inte läst en enda av Tove Janssons böcker om mumintrollen, men jag vet i alla fall att Mårran inte är en särskilt trevlig figur....

Ni kan ju läsa beskrivningen på wikipedia, men här är en kort sammanfattning: stor, grå, kall, orörlig, skrämmande, ensam....




logo
Hvem er du i Mummidalen?

Mitt resultat:
Hufsa
Du er Hufsa! Du er skummel og nesten alle er redd deg. Bakken fryser til is der du går, men egentlig vil du ikke skremme noen du vil bare ikke være alene.
Ta denne quizen på Start.no

4 kommentarer:

Ponte sa...

Vilken tur att man blev Snusmumriken...

PGW sa...

Hufsa var visserligen ett väldigt roligt ord :-)

PGW sa...

Och vem sjutton är Snorken som jag blev??

Rexxie sa...

Snorken? Kollade just i norska wikipedia, och Snorkfröken (som jag gissade på först) heter likadant på norska fast med norskt ö, så det var det inte....

Hufsa är ett ganska trevligt ord!

"Skall vi hufsa lite ikväll?" låter som en trevlig fråga från ens partner (om man nu hade någon)