söndag, september 30, 2007

Fan, fan, fan!

Skulle sätta i en ny, härlig 500 gb hårddisk i min dator idag, och det är ju inte så himla svårt.

Man stoppar i disken i ett ledigt fack, skruvar fast den med 4 skruvar, trycker i en strömkabel och en sata-kabel. Så långt gick väl allt bra, men den dj-la datorn startar inte upp efteråt, och just nu verkar det inte spela någon större roll vad jag gör för något med den; den piper bara ilsket när man slår på den. Av någon anledning får jag inte upp något på skärmen heller, så jag ser inte vad som är fel....

Sjuttsingen också!

Jag.vill.inte.ha.en.krånglande.dator.nu!

Uppdatering några timmar senare:
Felet hittat, glapp i en av hållarna för minnena, så nu är ordningen återställd och jag kan kanske sova i natt....

1 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Datorer gör inte som man vill - utan som vi styr dem...och få saker kan väl få en att chockas som just datorer!


DMH/Samuel