lördag, december 30, 2006

Strömavbrott

Årets första strömavbrott (åtminstone vad jag kan komma ihåg), naturligtvis under På spåret där Johan Wester höll på att köra över det andra laget fullständigt. Kollade ut, och ett kvarter upp för backen har de ström, men hela vägen ner till stan verkar ha slocknat.

Tack och lov är den bärbara laddad; annars vet jag inte riktigt vad jag skulle ha fördrivit tiden med. Jag har full förståelse för varför nativiteten går upp efter längre strömavbrott.... Tyvärr kommer väl inte strömmen tillbaka innan den bärbara har laddat ur batterierna, och då får jag väl gå och lägga mig :-(

Tyvärr har jag ingen fotogenlampa, annars hade jag kunnat sitta vid köksbordet och läsa böcker; nu är det bara värmeljus som jag har och det blir inte riktigt tillräckligt ljust för att kunna läsa (eller lösa Sudoku...)

Edit: Det tog cirkus 50 minuter att få tillbaka strömmen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lite mysigt är det ju med strömavbrott... Det blir så TYST. Allt surrande bara avtar.

Rexxie sa...

Visst är det lite mysigt.... Problemet är bara att det blir SVART...

Rexxie sa...

slask

Rexxie sa...

slask