lördag, december 16, 2006

Pale Green Man ???

The Pale Green Woman undrade i en kommentar till förra inlägget om jag ligger och kvider idag, men jag måste faktiskt erkänna att jag aldrig mår särskilt dåligt dagen efter.

Enda biverkningarna brukar vara att jag är rosslig i halsen (eftersom jag alltid röker alldeles för mycket när det är festdags) och att jag får ont i nacken, antagligen för att jag sover för djupt (eller för lätt, eller vad det nu kan vara).

Ont i huvudet och allmänt illamående går över mer eller mindre på en gång bara jag får en riktigt (och då menar jag riktigt) het dusch och en stadig frukost (med mycket thé med socker i).

Första delen av gårdagskvällen var riktigt trevlig med förfest hemma hos en kollega. Andra delen på Bakfickan på Statt var väl sådär. Problemet är att jag pga min hörselskada har svårt att hänga med i konversationer när bakgrundsljudnivån blir för hög, och då är det inte särskilt roligt...

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det är krångligt när man hör dåligt.
Jag har förfärligt svårt med sorliga miljöer .. typ krogen.
Förmodligen beror allt på att jag som lillflicka följde pappa på älgskyttebanan och stod där i timmar och hörde karlarna skjuta med älgstudsare.
Pappa förlorade så småningom förmågan att höra vissa ljud och jag känner att jag är på väg ditåt själv.

Rexxie sa...

I mitt fall är det medfött, det är nog egentligen precis på gränsen att jag egentligen skulle behöva hörapparat...

PGW sa...

Jag som trodde att jag fått en färgmässig själsfrände :-)

Rexxie sa...

Jag är nog snarare "Booooring Gray Man" än pale green...