lördag, december 02, 2006

Lördagsnöje:

Kollar på C.r.a.z.y men jag får inte textningen att funka, så jag håller på och tittar på en film på franska utan att begripa något överhuvudtaget.

Det är faktiskt riktigt roligt att försöka lista ut vad som händer på bara ansiktsuttryck, tonfall, gester och bildspråk!

I övrigt har lördagen varit ganska tråkig på det stora taget.

Har kört femtielva maskiner med tvätt, och just nu funderar jag på om jag skall släpa fram strykbrädan och stryka mina lakan. Det är i och för sig tråkigt, men gör jag det inte nu kommer lakanen att ligga ostrukna i min fotölj de närmsta månaderna eller nåt sånt....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va! Stryka sin lakan?
Det är definitiv överkurs för mig. De viks när de är torra och sen är det klart.

När jag bodde så att det fanns tvättstuga så testade jag att mangla. Det tog snart slut.

Rexxie sa...

Det finns absolut inget roligare än att mangla lakan (och linnedukar, och örngott, och kökshanddukar och allt annat som går att köra i en mangel).

Mitt problem är att jag inte har någonstans att hänga lakanen på tork (längre perioder), så jag får torktumla dem typ 80-90% torra, och då är de alldeles för skrynkliga att ligga på.

Det finns för övrigt inget skönare än att krypa ner i en renbäddad säng med välmanglade lakan.... (inte ensam i alla fall).

Elisabet. sa...

Jag håller med Rexxie, men jag stryker inte mina.
Det gjorde min mamma däremot.
Åååå, vilken salighet .., svala, svala lakan .....

Rexxie sa...

En fördel med att komma från en välbärgad bondesläkt är att jag har en hög med hemvävda linne-lakan! De är underbara, speciellt när de är manglade!

Anonym sa...

Jag manglar också mina lakan , det är ett underskattat nöje :)