lördag, december 30, 2006

Saddam, promenad + WC-anka?!

Det är väl ingen som har missat att Saddam tyvärr har avrättats! Det är ingenting som kommer att bli bättre av att han avrättats, snarare tvärtom. Han borde ha fått sitta i fängelse (ett dåligt, dvs något av hans egna) i resten av sitt liv!

Hela hanteringen av Irak har tyvärr gått fel redan från början, man borde snarare ha satsat på olika former av bidrag för att påbörja demokratiseringsprocessen. Jag har för mig att det var Robin Cook som sade något i stil med att "smarta bidrag är alltid bättre än smarta bomber", men hittar inte citatet just nu. Hittade däremot det här tänkvärda citatet av Robin Cook:

There were no international terrorists in Iraq until we went in. It was we who gave the perfect conditions in which Al Qaeda could thrive.

Tänkte ta en långpromenad idag, så jag laddade mp3-spelaren, tog på mig skor, tröja, jacka, halsduk och handskar. Sen märkte jag när jag kom ut att det regnade, så det blev bara en minipromenad till brevlådan för att hämta DN.... Alltid roade det väl grannarna att se Rexxie hämta tidningen fullt påpälsad.

Jag kom för övrigt på en sak idag:

Hugo Boss Elements Aqua luktar exakt likadant som det toalettrengöringsmedel som jag använder!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hahahaha .. du är bara bäst! Jag skrattar åt jämförelsen med ditt rakvatten och toamedlet ..-)

Rexxie sa...

Jamen, det är ju sant!

:-)