tisdag, december 19, 2006

Rik ?!

Hos Se till vänster, där går en arab hittade jag ett litet test där man knappar in sin årslön, och så får man reda på hur rik man är jämfört med resten av världens befolkning.


How rich are you? >>


I'm loaded.
It's official.
I'm the 56,480,199 richest person on earth!



Det kan ju tyckas att det inte smäller så högt att man ligger på typ femtisjunde miljonte platsen, men med tanke på att man ändå tillhör den rikaste procenten på jordklotet ger ju en liten tankeställare.

Det blir väl annorlunda i vår; då kommer jag att ramla ner en bit (a-kassa)...

Japp, min chef deklarerade igår att XXX (bolaget jag jobbar på) och jag är färdiga med varandra.

Hur hon kommit fram till det framgår inte riktigt; men jag kan inte påstå att hon har helt fel heller (å andra sidan sov jag inte särskilt bra inatt, men det kan kanske bero på temperaturfallet som medförde att det var 14 grader inomhus i morse...)

5 kommentarer:

Walentine Andersson sa...

Tråkigt med jobbet :( *krama om*

Men du, lova att nu du fått nytt jobb så berätta vilket företag du jobbar på.
Jag är efter din dagbok riktigt intresserad av denna "människa" du har som chef, jag kan verkligen inte med henne och det bygger jag på att jag inte riktigt vet varför jag inte tycker om henne.

Men det är i alla fall trist med jobbet

Elisabet. sa...

Rexxie: jag säger som till kunderna i kassan .., om du finge börja om helt från början .., vad skulle du då VERKLIGEN vilja arbeta med?

Rexxie sa...

Walle:
Konstigt nog så tycker jag ganska bra om henne, bara inte som chef alla gånger :-)

Visst är det trist med jobbet, det var i alla fall ganska välbetalt även om jag nästan slitit ihjäl mig emellanåt...

Darling E:
Jag vet faktiskt inte! Matematiker, jurist, arkitekt eller möbelsnickare är väl de yrkena som dyker upp i huvudet först...

Walentine Andersson sa...

God Jul på dig Rexxie och se till att uppdatera här oftare!
Du får skaffa blogg i mobilen eller nåt :)

Tankevågor sa...

Vad trist med jobbet! Men du kommer säkert att hitta något nytt. Det måste vara många chefer som skulle vilja ha dig i sin skara. Lycka till Rexxie och ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!