söndag, december 03, 2006

Söndagsnöje...

...förutom att tvätta en massa maskiner igen (jaja, jag har mycket tvätt undansparat :-) (alltså, det är inte maskinerna jag tvättar....)

1. Ta en köksvägg (ovanför spisen) som är tvättad, slipad, spacklad (och på bilden även lite provmålad i mitten).


2. Ta en burk med strukturfärg och rolla på på väggen.


3. Åk till McDonalds och köp en massa onyttigheter (fast jag hoppade över pommes'en, jag brukar lura mig själv med att det är den som är onyttig och inte burgaren, colan och pajen)

4. Rolla en gång till med strukturfärgen och skruva sedan upp en list att hänga krokar på (köptes på Ikea för cirkus 5 år sedan när jag planerade hur mitt kök skall se ut, och har sedan dess stått ute i snickarboden).


Nu återstår bara att (A) fixa till ett skåp som skall sitta över värmepatronen och (B) att skruva upp den rostfria fläkten som stått mitt på mitt köksgolv i typ 1-2 år (kommer faktiskt inte ihåg när jag köpte den, skulle gissa på att det var hösten för två år sedan, alltså 2004, men det kan vara hösten 2005 också), samt (C) fixa ett ventilgaller till ventilationshålet ovanför värmepatronen.

PS: Väggfärgen på den understa bilden är faktiskt vit även om man inte kan tro det när man ser bilden...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ovanför min diskbänk finns en äcklig brun novilonmatta, likadan som golvet (det blev över ...).

Där vill jag ha kakel.
Och vita luckor.

Det ska nog bli det med.

Rexxie sa...

Matta på väggen? Huuuu!