söndag, augusti 12, 2007

Vill ni veta vad...

...som roar Rexxie på en söndagmorgon? Att läsa recensioner av skivomslag! Höll nästan på att spotta ut mitt thé över tangentbordet bara för att jag skattade så mycket!

Här kommer ett exempel:



Här har vi ett gäng riktiga hjärtekrossare! Säg den unga tös som inte skulle smälta för ett pojkband bestående av fem risiga transor?

Nere till vänster ser vi en typisk sjuttonhundratals-sminkning med likblekt ansike (bortsett från de röda kindbenen), rejäla ögonbryn och maskulint rött läppstift. Kombinerat med en proper hockeyfrilla och Långben-teeshirt blir förödelsen närmast total.

Nere till höger har vi en typisk seriemördare i pudelfrilla, som kör det alltid lika charmerande "jag ska äta dig med sked"-leendet.

Ovanför honom har vi en mascaraprydd individ som ser ut att befinna sig i ett tidigt stadie av ett könsbyte, med sin halvblundande blick riktad åt ett helt eget håll.

I centrum står Den Coola med örhängen, läppglans, mascara och ett moussefyllt hårsvall, redo att sätta mången tånorsflickas hjärta i brand. Till vänster om honom står ett lyckotroll.

Tillsammans bildar de "Pojkbandet som Gud och alla andra glömde"...the Stormboys.

Fler träffande recensioner finns som sagt på Katastrofala omslag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar sida!
Man tror inte sina ögon och ibland blir det rent av surrealistiskt (som om jag inte har nog av det i mitt liv just nu) (:-)

Rexxie sa...

Har du kollat in fodralet på Mia Westers? Kolla på hur tjejen ser ut! Där kan du prata om surrealistisk!! Frågan är hur hon känner för den bilden idag?

Surrealistiskt = bra!
Rexxianskt uttråkat = dåligt!