måndag, augusti 20, 2007

Dator....

Usch, måste ominstallera den ena av mina datorer, och det är inte särskilt enkelt. Först måste man göra något slags bedömning av vad man skall spara och vad som skall kastas. Skall man t.ex spara Oprah-avsnittet där en lesbisk tidigare gift fru kommer ut, och där hennes man också kommer ut, eller t.ex avsnittet från en BBC-dokumentär som heter Male Bonding Rugby Style? Jag har ju redan sett dem; frågan är bara om jag vill se dem igen?

När man beslutat sig för vad man vill spara/slänga är det dags att exportera Oracle-databasen. Det är i och för sig inte särskilt svårt, tar bara tid och blir gigantiska datafiler som skall flyttas.

Sen kommer det största problemet, nämligen att fysiskt flytta allt från ena datorn till den andra. Konstigt nog så funkar mitt nätverk ap-dåligt från den ena datorn till den andra; det är typ modemfart mellan datorerna av någon anledning, så jag får hålla på och koppla in USB-diskar och flytta mellan datorerna....

Nu till frågan till er, kära läsare! Vilket operativ skall jag installera på datorn när den är rensad? XP, XP MCE, Vista eller Linux?











Vilket operativ skall Rexxie installera
XP Media Center Edition

XP standard

Vista Ultimate

GNU / Linux


Current results

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herre Jöss!!...har jag snott den hos nån annan alltså?...å jag har glömt vem....ja men de är Marie i ett nötskal de...förvirrad borde också vara mitt mellannamn..precis som nyfiken... *S*
Men testet är snott hos dej iallafall :-)

Rexxie sa...

Om jag skulle gissa var du snott den så skulle jag gissa på Jerry! Han brukar lista emellanåt....

Anonym sa...

Vet ju inte vad du använder daqtorn till så jag har lite svårt att rösta.
Men en sak är säker, Vista ger du fan i!
Det är Djävulens hantverk

Herr Planström sa...

Hallå hallå! Fick du inte igång datorn igen eller?

Rexxie sa...

Herr BP:
Näpp, jag har förstått att man antagligen skall avvakta med Vista ett tag... Det blev XP MCE till slut, vi får väl se om det var ett riktigt beslut.

Herr Planström:
Näedå, jag försvann hem till mina föräldrar och eftersom de bara har modem så blev det inget bloggande (varken läst eller skrivet).