onsdag, augusti 29, 2007

Jäsiken...

....vad irriterande det är med studentkårer!

Jag köper argumentationen om att det är vettigt att studenterna har något slags representation, och jag köper att de (kårerna) måste finansieras på något vettigt sätt.

Vad jag däremot ifrågasätter är varför de inte kan samarbeta?!

Jag som går på lite distanskurser i höst kommer att tillhöra 4 stycken olika kårer. I och för sig betalar jag lite mindre per kår, men jag kommer att få 4 olika medlemskort, och de har inte ens samma samarbetspartners för rabatterna, så jag kommer dessutom att få minst 2 stycken rabattkort, och dessutom förhoppningsvis ett CSN-kort...

Jäsiken vad dyrt det är med litteratur för den delen! Som tur är hittade jag en av böckerna hos Pearsons, kostar 35£ (dvs ungefär 500 kr) inklusive frakt inom Europa; och det kan man jämföra med att Bokus vill ha 1007 kronor exklusive frakt...

0 kommentarer: