måndag, augusti 27, 2007

Usch!

Jag har en tendens att förtränga vad hemskt det är att installera om en dator! Man tänker att det inte tar så lång tid att installera om datorn, men det tar ungefär femtielva timmar att installera om windows med alla omstarter, uppdateringar osv, och då har man ändå inte fått till den som man vill ha den. Det blev XP Media Center Edition för den delen; och nu måste jag bara få TV-kortet att fungera och det kommer väl antagligen att ta femtielva timmar till....

Något annat som jag förtränger är hur mycket jag HATAR att skruva i datorer! Hade en gammal dator som jag tidigare uppdaterat med nytt moderkort, processor, grafik och minne och då blev i princip en hel dator minus chassi över. Skaffade därför ett nytt chassi och tänkte "Det tar väl inte så många timmar att skruva ihop den". Tjohej, vad snabbt det gick att skruva ihop den! Fel skruvar, för långa kablar, för korta kablar, kablar med fel kontakter osv gör vem som helst galen! Beundrar folk som tycker att det är roligt att mecka med bilar och datorer! Just nu står den halvmonterad eftersom jag inte hittar den DVD-spelare som jag tänkt ha i den och som jag inte riktigt fattar vart den tagit vägen!

Tentade för övrigt Linux idag; tror att det gick hyfsat men det återstår väl att se...

0 kommentarer: