fredag, november 10, 2006

Nu skall vi se....

....vilka utbildningar Rexxie INTE hade kommit in på i höstens antagning:

Psykologprogrammet Uppsala
Läkarprogrammet Uppsala
Veterinärprogrammet SLU
Datavetenskap inriktning visiomatik Gävle
Ekonomiingenjörsprogrammet Gävle
Lärarutbildning inr matematik Gävle
Läkarprogrammet Karolinska
Läkarprogrammet Linköping
Psykologprogrammet Göteborg
Läkarprogrammet Göteborg
Psykologprogrammet Lund
Läkarprogrammet Lund

Jag antar att världen får klara sig utan dr Rexxie eller leg psyk Rexxie, och jag kan ju erkänna att jag inte är det minsta intresserad av att bli läkare eller psykolog. Veterinär lockar inte mer än läkare, och visiomatik har jag inte ens en aning om vad det är!

Allt annat hade varit a walk in the park (att komma in åtminstone, sen skall man ju komma ut med äran i behåll också, och det finns en risk att det inte hade gått riktigt lika bra:-)

PS: Jag såg just att det är tveksamt om jag skulle ha kommit in på Handelshögskolan också...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är lite orättvis mot dig själv! Tänk alla program du HADE kommit in på! Träteknisk ekonomi till exempel;) Nej förresten det hade du inte gjort... Utbildningen är nedlagd:/ Jag är rätt sugen på att studera igen. Man kanske skulle ta tag i den kursen som är kvar för att få sin fil. kand..? Fast det känns inte så kul när det är tre år sedan jag tog examen.

Rexxie sa...

Nämen Malin! Nu missförstod du mig! Vad jag menade var just att jag hade kommit in på ALLT utom just de som jag räknade upp.

Har du också en liten fnuttekurs kvar?

Jag är 6 poäng från en fil. kand. i ekonomi, men jag vet inte riktigt om jag bara kan gå just den kursen med tanke på att det är... hmmm.... 12 år sedan jag tog de andra kurserna (vet helt enkelt inte om man får räkna ihop hur gamla kurser som helst).

Anonym sa...

Hej!
Tittar in till dig första gången, hihi du är rolig... Jag har inte vågat söka in till flera utbildningar när jag inte kom in på informatörprogrammet för 13 år sen:-) Nähä, det har bara inte blivit av.

Anonym sa...

Japp, jag har 5p kvar i organisation och 2p i internationell marknadsföring. Så du vinner eftersom du har en poäng mer än mig..;)

Rexxie sa...

Hej Anne-maj! Trevligt att du tittade in (och det var trevligt på bloggträffen i somras). Jag vet inte riktigt heller om jag vågar ta språnget och utbilda mig igen.... Tyckte att jag kände mig uråldrig förra gången, och då var jag bara knappt 30 :-)

Malin! Men då måste jag också ha 113 poäng! Jag har också organisationen kvar, + någon liten tvåpoängskurs, så det är väl oavgjort! Konstigt att vi har stupat på organisationen båda två; det är ju egentligen en av de enklare kurserna (kanske just därför :-)