torsdag, november 09, 2006

Djävla skitdag!

Idag har det inte varit någon bra dag i Rexxies liv!

Först missade jag V&R hos H&M (jaja, Maleandro, jag vet vad du tycker men vi som inte har obegränsade resurser för Dior, Versace och Gucci-inköp får nöja oss med H&M). Det fanns inte ett spår kvar av något alls!

Sen rök jag ihop med min chef angående en sak som jag inte hunnit med, och hon krävde att få tillbaka mina o-underskrivna anställningspapper, och eftersom jag inte är helt övertygad om att jag vill vara kvar fick hon det, så nu står det skrivet i stjärnorna igen vad jag gör efter nyår när min projektanställning går ut (om jag inte övertygar henne om att jag är värd att ha kvar, och jag vill vara kvar).

Sedan missade jag kvällens abonnemangskonsert pga att jag måste fixa ovanstående punkt; dessvärre spelade de två favoriter, nämligen Beethovens violinkonsert följt av en av Beethovens pianokonserter.

Vi får väl se om morgondagen blir bättre, men jag tvivlar... (å andra sidan kommer resultaten av högskoleprovet, och har jag tur får jag åtminstone känna mig lite smart)

Nu håller jag på och tittar på en sunkigt dålig film från lovefilm.com nämligen The Animal. Den är ungefär lika rolig som Polisskolan del 18.... (jag fattar inte varför jag alltid får dåliga filmer från lovefilm, men det beror väl på dålig filmsmak...)

10 kommentarer:

PGW sa...

Nää, det där var verkligen en skitdag! Usch.

*uppmuntrande klapp på axeln*

Elisabet. sa...

Huga .., det lät ju nästan som på mitt förra jobb ....

Hoppas att det löser sig.
Till det bästa.

Rexxie sa...

Japp, har haft bättre dagar!

Å andra sidan(som jag nog skrivit om tidigare) så tror jag inte att världen skulle gå under om jag blev tvingad att göra något annat; kanske till och med tvärtom!

Walentine Andersson sa...

Skickar en kram med de smarta orden:

En skitdag gör att dagen efter alltid känns bättre!

*kram*

Walentine Andersson sa...

Skickar en kram med de smarta orden:

En skitdag gör att dagen efter alltid känns bättre!

*kram*

Rexxie sa...

Tackar Walle! Kan tänka mig att du haft ett och annat "dagen efter alltid känns bättre"-tillfälle :-)

(och ja, det känns faktiskt riktigt bra idag)

MB sa...

Jag har varit och klämt på VR-grejorna och du missade inget om jag ska vara ärlig....gick enbart för din skull, eftersom du gjorde mig lite tveksam....men det var inte mkt att ha...här fanns det massor....folk brydde sig inte....vad det gäller chefen...säg till henne att hoppa o sök ett nytt arbete....man skall aldrig krusa.....

Rexxie sa...

Puh, jag litar på ditt omdöme!

I just det här fallet är det faktiskt så att det är jag som har fuckat upp ett helt projekt (dessvärre för andra gången på rad), så min chef har faktiskt rätt i sin kritik. Å andra sidan (som jag skrev till Elisabet) så känns det inte som om det skulle göra något om jag tvingas ta itu med mitt liv och göra något annat.

MB sa...

Men om du känner så, så är det väl ett tecken på att du kanske borde byta jobb...?

Rexxie sa...

Jag borde byta jobb (och hemstad och liv överhuvudtaget). Problemet är bara att jag känner mig helt handlingsförlamad...