onsdag, november 29, 2006

Hänt sedan sist ?

Well, nothing special...

Var hem till min syster i helgen, och det var riktigt trevligt; speciellt lördagen när mina föräldrar inte var med. Både syrran och jag blir lite mer relaxade utan föräldrarna. Observera att det inte är deras fel, utan det är vi som själva ställer "vara-perfekta-barn"-krav på oss själva. Normalt åker jag oftast fram och tillbaka över dagen, men den här gången sov jag faktiskt över och därmed blev det lite vin till middagen och det är ju också alltid trevligt (och ovanligt).

Har köpt nytt dun-täcke + tillhörande kuddar, vilket var riktigt skönt. Har bara haft två tämligen tunna fibertäcken tidigare och jag kan inte ens med god vilja påstå att de var särskilt varma, så hittills har jag kört med två täcken + två filtar för att inte frysa. Det bästa vore ju om man hade någon som hjälpte till att värma sängen, men i brist på bättre får jag väl lita på att duntäcket håller mig varm...

Tog mig tid att åka till banken idag med mina småpengar. Jag har en 5-liters Höganäskruka som jag stoppar ner alla mina småpengar i eftersom jag dels hatar att betala med småpengar, dels för att mynt sliter på fickorna, och eftersom jag är lat så blir det nästan aldrig av att jag växlar in dem. Det blev lite drygt 1800:- och darling E kan nog gissa vad jag tänker göra med dem...

Har beställt tre stycken skräddarsydda skjortor, en vit och en blåvitrandig, båda med fransk manschett och cut-away-krage, samt en mörkblårandig med nerhu-krage och vanliga manschetter. Nåja, de är väl egentligen inte skräddarsydda utan måttsydda, men det känns väl ungefär som samma sak.

Skall bli kul att få skjortor som passar mig och mina långa ap-armar. Normala skjortor måste jag köpa som large för att ärmarna skall bli tillräckligt långa men då blir å andra sidan både krag-måttet och skjortvidden för stora (och skall jag vara ärlig så blir inte ärmarna tillräckligt långa ens som large...). Det är väl dock tveksamt om jag hinner få dem till jul, men man kan ju alltid hoppas!

Tygprover på de färgade:


Läget på jobbet börjar normaliseras. Min chef har faktiskt börjat prata med mig igen, och idag fick jag en PDP (personal developement plan). Har dock inte fått något besked om statusen på min anställning än så det är fortfarande 31/12 som gäller. Att hon skrivit ihop en PDP tyder väl dock på att hon kanske kan tänka sig en fortsättning, men känner jag henne och min arbetsgivare rätt så kommer jag inte att få något besked förrän typ sista dagen eller något sånt (typ Visst ja, du kommer väl på måndag som vanligt)....

I övrigt knallar det väl på som vanligt; jag läser mina bloggar och blir oroad av en av dem och vet inte riktigt vad jag skall kunna göra för hjälpa....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner en man som har en skjortkammare. Alltså klädkammare med bara skjortor i dubbla rader runt om. Det du...Man blir lite matt över att det kan finnas så många.

Elisabet. sa...

Rexxie: jag fick min lön från de irakiska ägarna idag.
Gissa, vad jag ska göra med en del av den ..-)

Walentine Andersson sa...

Är det inte så att din arbetsgivare senast 4 veckor innan ska meddela om det är slut eller om du får fortsatt anställning?

Så är det hos oss i alla fall :)

Anonym sa...

Gu vad du är skräddarsydd hela tiden ;)

Anonym sa...

Du som verkar ha en känsla för lyx, att du inte har duntäcken. Det hade jag inte förväntat mig.....

Rexxie sa...

Annaa:
Hmmm, han vill månne inte ha en liten älskare vid sidan av?

Darling E:
Jösses, vilken snäll och varm människa du är!

Walle:
Nåja, vi pratar om ett Stenbecksföretag, så det är inte alldeles självklart att alla regler tillämpas...

Kim:
Näe, förutom min studentkostym är de här tre skjortorna det första skräddarsydda som jag har. För övrigt kommer jag i min studentkostym igen efter 22 år....

Magnus:
Jag är selektivt lyxig! En del saker har jag inga problem att slänga ut pengar på, men andra saker är jag jättesnål på, och till för typ 6-7 månader sedan gällde det senare för i princip allt!

Anonym sa...

Jösses vad avundsjuk jag blir! Jag vill också kunna beställa måttsydda grejer:/ Lyckost där som har råd!

Jag trodde också att en arbetsgivare var tvungen att säga till en månad i förväg... Fast vissa företag brukar ju kunna ta sig friheter ibland:/

Rexxie sa...

Malin:

Det är faktiskt inte så dyrt, jag har beställt tre stycken och inklusive frakt så kommer de att kosta ungefär 30 kr mer per styck än att köpa en skjorta på Dressman...

Återstår att se hur kvaliteten är och hur bra passformen blir.