måndag, november 06, 2006

Keiko Mecheri - Oiban

Mina 10 parfymprover har anlänt.

Jag måste säga att jag är djupt imponerad av leverans-snabbheten. Beställde dem kvällen den 1/10, och leverans idag i en liten vit Jiffypåse, och jag är tveksam om något svenskt bolag hade levererat lika snabbt.

Kvällens prov är Oliban från Keiko Mecheri. Måste faktiskt erkänna att det första jag gjorde efter att ha luktat på den var att gå in och kolla om den verkligen är pour homme, och jag är fortfarande tveksam även om luckyscent.com har klassat den som för män (och på andra ställen klassas den som unisex). En av anledningarna till att jag blev tveksam är att min 84-åriga moster har någon parfym som luktar förvillande likt, så för mig luktar den snarare pour tante än pour homme...

Enligt innehållsförteckningen så ingår det olibanium, ceder, turkiska rosor och en aning honungsdoft. Olibanium är det som i bibeln kallas för rökelse, och är en harts från trädet boswellia, och jag skulle gissa på att det är den gemensamma nämnaren med min mosters parfym :-)

Den luktar alldeles underbart gott, men är alldeles för feminin och söt för min smak, så det blir inget köp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju som en jättebra grej att beställa parfymprover! Jag har visserligen precis hittat min drömparfym men det kanske finns fler..

Rexxie sa...

Jag har faktiskt inte vetat att man kunde beställa doftprover, och jag tycker att det är ett klockrent sätt att i lugn och ro prova en doft i taget. Tycker att det är jättesvårt att testa i en parfymaffär; efter ett litet tag så luktar allt likadant...