fredag, november 03, 2006

Fredag...

....och jätteproblem på jobbet. Våran databasserver har kraschat pga värmeproblem, så nu står all statistikhantering (och stora delar av orderhanteringen) still i hela koncernen. Det roliga (?) är att vi har varnat, varnat och varnat igen om att vi måste sprida riskerna och förbättra kylningen men hela tiden fått nej eftersom det "blir för dyrt". Undrar vad det kostar nu i stället?

Eftersom jag är helt databasberoende så funderar jag på att gå hem; kan ändå inte göra något vettigt...

Här kan ni läsa om en präst med fingrarna i syltburken (egentligen var det väl någon annan kroppsdel han hade någon annanstans...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att de aldrig lär sig... att ha rejäl kylning är ju A och O när man handskas med servrar...

En trevlig helg önskar jag dig!

Anonym sa...

Skönt, jag önskar att allt brakade på mitt jobb så jag kan stanna hemma och inte göra ett skit.

Men så är jag också fantastiskt lat.

Rexxie sa...

Magnus & Jerry: Trevlig helg till er med!