tisdag, oktober 16, 2007

Är inne på...

... säsong 3 av Hells Kitchen UK, och det är Marco Pierre White som har tagit över efter Gordon Ramsay. Bland kändisarna som lagar mat märks bland annat Paul Young, Lee Ryan (från Blue) och Kelly LeBrock.

Ni som sett Elake Kocken på svensk TV vet att Gordon Ramsay inte alltid är så trevlig (skriker och svär åt sina medarbetare), men han är oftast inte otrevlig mot kunderna om de har klagomål. Det är Marco Pierre White!

Han har alltid rätt, punkt slut!

I första avsnittet var det en kund som klagade på att hans sparris var kylskåpskall, och det enda Marco sade som svar var "Be om ursäkt inom fem minuter eller lämna restaurangen".

Nu i tredje avsnittet var det fel på en ugn, så alla förrätter med musslor i innehöll råa musslor. Ingen vågade klaga, utan alla bara sa typ "Oj, musslorna är råa, men jag vågar inte klaga för då blir jag utslängd".

Roande är det i alla fall!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill inte riktigt hålla med dig när det gäller att Ramsey inte är otervlig mot kunderna, i somras plöjde jag igenom alla tre säsonger av Hells kitchen och det finns tillfälle när han inte är så jävla trevlig mot kunder som klagar på maten.
Du får nog ta och se om alla säsongerna igen ;)

Rexxie sa...

Jag skrev faktiskt oftast inte otrevlig, inte att han alltid var trevlig mot kunderna.

Marco Pierre White däremot är ALLTID otrevlig mot kunderna om de klagar.

Anonym sa...

jag läser som en blind dyslektiker alltså....

Rexxie sa...

Du är ursäktad!