måndag, oktober 15, 2007

Driva med politiker?

Är det rätt att driva med politiker? För det mesta skulle jag svara ja, men i det här fallet tycker jag att NRK drar det hela lite långt när man åker till USA och driver med deras politiker och skämtar om att t.ex Barack Obama inte är amerikansk medborgare eftersom han här afro-amerikan...

Heder åt James Oddo som faktiskt i slutet reagerar på ett helt korrekt sätt.

Här kan ni lyssna på James Oddo's förklaring till varför han uttryckte sig som han gjorde (vilket jag alltså tycker är helt korrekt gjort).

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag håller helt och hållet med dig.

Jag AVSKYR SÅNT TRAMS, precis lika mycket som nån som tycker sig vara rolig ringer upp en ovetande Statoil-anställd som försöker vara vänlig och tillmötesgående och sedan dumgörs.

Och hur NRK kan stå bakom nåt sånt här, begriper jag inte.

Rexxie sa...

Tidigare (när jag var ung och dum) tyckte jag att busringningar var roliga, men jag tycker att det blir tråkigare och tråkigare....

Elisabet. sa...

Jag tycker att det är ....., ja, jag tycker att det är genant.

Och så blir det helt fel .., för meningen är förstås att man ska tycka att detta är himla festligt och guuud, vilka finurliga reportrar.

Men för mig blir det tvärtom.

Min sympati hamnar alltid hos den som blir lurad.

Som den vänlige politikern som försöker förklara .. och förklara.