fredag, oktober 05, 2007

Konst(igt)...

Sitter och går igenom en hel väska full med gamla teckningar; en del skall sparas och en del skall slängas!

Undrar vilken liten facistoid unge som ritat den här anti-rökningsteckningen?

PICT0006

Just det, det var ju han som växte upp och 35 år senare röker två paket om dagen!

Har ni sett den här då (näe, det har ni förstås inte). En liten tableau, skall vi gissa på jul eller påsk?

kalkon

Här är en liten detaljstudie över den stackars kalkonen. Observera att den inte verkar vara tillagad innan serveringsgaffeln stacks i ryggen! (fast han ser ju inte särskilt ledsen ut, så han kanske fick lite bedövning innan uppläggningen med brockolin och morotsbitarna...

kalkon2

Jag skall bespara er den lilla pekorala teckningen där vi till vänster har ett hus med en välmående man med överskriften moderat, och till höger (med överskriften vänsterpariet) har vi små hyddor med negerbarn, och över hydd-ingångarna sitter det små skyltar där det står Sjung och var glad...

Jaja, jag växte också upp till slut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

*fniss* Klart man inte slänger sådana fina minnen. Skänk till närmsta konstgalleri!

Jag tror generellt sett att Non smoking generation blev just Smoking generation. Rent psykologiskt så reagerar man ju inte på non/no/nej/inte så budskapet och effekten blir den motsatta.

Rexxie sa...

Näedå, jag slänger inte något som har något konstnärligt värde, men jag har en del teckningar där det är typ ritat ett streck och kladdat lite färg som man inte ser vad det föreställer, och det går till pappersinsamlingen.

Däremot kommer jag att rama några stycken som är mindre dåliga...

Evas blogg sa...

Hahahaha...din bild av moderat/vänsterpartiet låter helt fantastisk:-)!!!