fredag, oktober 05, 2007

Konst(igt) II

Som sagt så går jag igenom gamla teckningar, och tänker rama 4 stycken barndomsalster... (jaja, jag är lite knäpp).

Här är kandidaterna:

Stars (crayons)
Stars
Tic Tac Toe (water color)
Tic Tac Toe
Checkers (water color)
Checkers
Psykedelisk I (water color)
Psykedelisk I
Psykedelisk II (crayons)
Psykedelisk II
Tulips I (crayons)
Tulips I
Tulips II (collage)
Tulips II
Palm Trees (water color)
Palm Trees
Fields (crayons)
Fields
Autum Tree (water color)
Autum Tree

Om ni tycker att t.ex Checkers ser sned ut så beror det på fotograferingen, och detsamma gäller alla. Därför är t.ex Palm Trees lite bredare, så hela vänstra palmen är med på originalet.

Nå, vilka fyra skall jag rama? Ge svar i kommentarerna (orkar inte fixa en omröstning), och tycker ni att jag bara skall rama en så skriver ni det....  Jag lovar att inte bli sur!

16 kommentarer:

MB sa...

jag gillar checkers :-)

Elisabet. sa...

Helt klart tulpanerna.
Och ska du inte rama in den, köper jag den gärna!

Som tvåa tar jag tic-tac ....

Fields är också jättefin!

Elisabet. sa...

Jaha .. du skulle ha alla fyra.

1. Tulpanerna

2. Fields

3. Psykedelisk II

4. Tic Tac

Men skippa tulpanerna .., sälj den till mig ..-)

Annela sa...

Jag tycker:
Tulips 2 - Autumn tree - Tic Tac Toe - Psykedelisk II

Hälsningar Annela

Rexxie sa...

Darling E:
Njae, tulpanerna är en av mina favoriter, så det blir nog inget av med det...

Annela:
Tackar! Psykedeliska tvåan är fin, men den kan bli lite svår (papperet är lite gulnat och smutsigt, men det kanske går)

Anonym sa...

Stars får du inte glömma. Jätte fin ju.

1. Stars
2. Tulips II
3. Tic tac
4.. ingen aning..

Anonym sa...

Men du.. jag menade Tulips I ju... som mitt första val.. sen säger jag nog Tulips II på fjärde.. men bara kanske ;)

Elisabet. sa...

Och bara för undvikande av missförstånd, så menade jag tulips I .., dom gula.

Evas blogg sa...

Tulpaner 1 och 2, Tic Tac och Fields. Dem röstar jag på.Härliga bilder var det!

Det Mörka Hotet sa...

1. Stars
2. Autum tree
3. Psykedelisk I
4. Tic Tac Toe

...å andra sidan kan du rama in samtliga och sedan byta ut dem när du så känner för det.


DMH/Samuel

qi sa...

Tic tac, Tulips 1, palmtrees, checkers. Gillar dom verkligen!

Rexxie sa...

Tack alla!

En är redan utvald och färdig; jag hittade en extra-ram så det blir fem som blir ramade (och jag tänker inte skvallra om vilken det är...)

Cecilia N sa...

Högerspalten röstar jag på. (Eftersom du nu hade fem ...)
Psykedelisk I känns som en glad bro. (Det kanske är det som är psykedeliskt: en Monetbro som hänger istället för är uppåtböjd.)

Anonym sa...

Tulpanerna i ram...

Anonym sa...

Vet inte jag är för sent ute, men jag tänker ändå säga min mening. :-)
1. Tulips 1
2. Tic Tac Toe
3. Autum Tree
4. Palm Trees

Rexxie sa...

Näedå, det är aldrig för sent! Kommer att redovisa hur det blev lite senare (idag kanske)