onsdag, juli 11, 2007

Dj.....la VHS!

VHS har strukit min ansökan till juristlinjen pga "takvärdesstrykning", dvs att jag har antagits till för många poäng under en termin....

Dj...la VHS! Det angår väl inte dem hur många poäng jag tycker att jag kan läsa på en termin!

Hade inte tänkt tacka ja ändå, utan det är bara en liten boost för mitt självförtroende att se att jag duger till något överhuvudtaget (och till skillnad från Åsiktstorpeden så skulle jag kunna tänka mig att söka in till Mensa, men inte för att skryta med det utan snarare för att orka kliva upp på morgnarna).

Nåja, jag kom i alla fall in på Inledande programmering i Java, Dataanalys och statistik 1 och Webbdesign, grundkurs, så jag kommer väl att ha lite att göra i höst med....

För övrigt var jag in på Sloganizer.net och letade rätt på en slogan...

Be young, have fun, taste Rexxie!

2 kommentarer:

Ponte sa...

VHS vägar äro outgrundliga... Sökte till en grundkurs i Java för några år sedan (i Lund) och den fanns både som dagkurs helfart och kvällskurs halvfart. Dagkursen kom jag in på, men inte på kvällskursen, jag saknade behörighet för den...

Rexxie sa...

VHS insåg väl antagligen att du har annat (=hångelorgier) för dig på kvällstid och att Javan därmed skulle bli lidande....

:-)