onsdag, juni 27, 2007

Midsommarhelgen mm

Midsommarhelgen i Hälsingland var trevlig, och vi hade faktiskt vackert väder, och jag badade faktiskt utomhus för första gången på gissningsvis 20 år eller något liknande.

Darling E undrade i en kommentar varför jag åker till Hälsingland, och det beror på att mina föräldrar kommer därifrån, och några kusiner till mig har sommarstuga där släkten samlas varje midsommar. För lite mer information så kan ni läsa I'm an alien in Hälsingland 1, 2 och 3.

Min lustiga familj (dvs mina föräldrar) behagade för övrigt för första gången att peka ut min farfars snickeri som ligger vid vägen där vi åkt förbi typ 1000 gånger utan att de nämnt honom och snickeriet förut. Dessutom räknade jag (efter det obligatoriska kyrkogårdsbesöket) ut att det okända örngottsmonogrammet BP måste vara från min farmors morföräldrars sida eftersom de heter Persson i efternamn (och lite kuriosa i sammanhanget är att bilden på förra inlägget är deras gård som numera har övergått till att bli hembygdsgård).

Har för övrigt bokat tågbiljetter, hotell och biljetter till Pride, och dessutom till Glitter and be Gay på Folkoperan...

Kan inte påstå att det blev billigt, men vad sjuttsingen, det blir väl ungefär enda gången i mitt liv :-)

4 kommentarer:

Ponte sa...

Bra, då är vi minst 2 st som kommer till prajden!

Rexxie sa...

Ponte:
Om du ser någon sliten lite kutryggig medelålders gubbe som står i något hörn och ser uttråkad ut kan du väl komma fram och hälsa...

Anonym sa...

Åh, jag ska ladda med en rejäl bamsekram till pride! =) Hoppas att du är redo för den!

Rexxie sa...

Hmmm, efter Jerrys senaste inlägg börjar jag bli tveksam till Pride...