fredag, juni 01, 2007

Dagens i-landsproblem II

Håller på och rensar i mitt linneskåp eftersom jag måste flytta på det (skall äntligen slita ut heltäckningsmattan från 70-talet, och det går inte så länge linneskåpet står kvar). I alla fall så är i-landsproblemet att jag har så helsikes mycket linne som ligger!

Kan någon förklara vad jag skall med närmare 20 st påslakanset till? Eller nästan 40 st örngott? Eller drygt 50 kökshanddukar? En del (det mesta) har jag inte använt sedan jag flyttade hit för 10 år sedan; det syns på att det är manglat och jag har ingen mangel längre. Måste därför dessutom tvätta allt; det kommer att ta flera veckor :-)

Det värsta är att allt (inte påslakanen) är handgjorda av numera avlidna släktingar, allt med broderade monogram och en hel del med handknypplade spetsar, och det tar emot att kasta bort! Har i alla fall bestämt mig för att använda och kasta det som är lite slitet; jag kan inte hålla på och spara på allt...

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Skulle vi inte kunna gifta oss?
Jag har två påslakan och tre underlakan och kanske max tio örngott ..-)

qi sa...

Nedrans att Elisabet var först att fråga..!

Ditt linneskåp skulle komplettera mitt på ett suveränt sätt. Dessutom har jag stor användning av vita lakan, jag har dem till att svepa in mina luggslitna gamla fåtöljer och den likaledes kattrivna soffan och de blir så vackra så man kan knappt tro det...
:-)

Kim da Costa sa...

HAHA!
Jag har kanske 4 set.
Alla i en låda under sängen.
Lycka till.

Ponte sa...

Var det ett linneskåp eller en mindre lagerbyggnad du hade på heltäckningsmattan??

Rexxie sa...

Elisabet & Qi: Tackar för erbjudandena, jag är smickrad, men det skulle kräva tämligen stora operationer för att jag skulle vara intresserad :-)

Qi: Problemet är att mina vita lakan inte är så jättevita längre. Eftersom jag röker som en borstbindare så blir de tyvärr snarare cremefärgade, och 95-graders vittvätt gör dem inte särskilt vitare....

Kim: Lyckliga dig! Jag menar det verkligen!

Ponte: Hela mitt hus (och liv) är en enda stor lagerbyggnad över gamla saker (och "måsten") som jag inte klarar av att göra mig av med...

Ponte sa...

Bränn ner eländet och bygg ett lusthus...

PGW sa...

Klorin. Mycket klorin. Och sedan syr du gardiner av det hela. Eller ställer till med ett gigantiskt togaparty.