torsdag, juni 28, 2007

Filmeftermiddag...

Först She's the man, en larvig liten bagatell om en fotbollsspelande tjej som tvingas klä ut sig till sin bror för att få spela fotboll. Om ni kan komma på en klyscha om en förklädd tjej i ett omklädningsrum så finns den med i den här filmen. Den enda fördelen med filmen är att man får se Channing Tatum halvklädd...



Just nu tittar jag på Phantom Below (eller Tides of War som den också heter), som handlar om en ubåtskapten som hittar en ny, okänd fientlig ubåtstyp och ingen tror på honom. Självklart så åker han tillbaka och hittar ubåten (fast så långt har jag inte kommit än, men jag antar att den slutar så).

Tyvärr så har huvudrollsinnehavaren Adrian Paul fått för sig att det räcker med att vanka runt och se svårmodig ut, men det gör det inte. Dessutom är i princip allt ubåts-relaterat datorgenererat, och jag skulle tippa på att jag skulle klara av att göra bättre ubåtsbilder på min dator....

Av någon anledning så har IMDB listat filmen som "Gay Interest" under plot keywords, så jag måste väl kolla hela filmen om vad som dyker upp... Har jag tur så blir det lite svettiga duschscener (fast jag vet inte om det räcker med att se svårmodig ut då heller :-) (fast han kanske har en stor torped som kompenserar svårmodighetsrynkan i pannan, hahaha)

Ingen höjdar-filmeftermiddag således! Dock har jag smaskat i mig en hel Alladin-ask (fast nackdelen med det är att jag börjar bli illamående)

Edit lite senare: Eftersom jag aldrig fattade vad som var gay i Phantom Below så var jag tvungen att googla lite. Tydligen så är det ursprungligen en TV-film från början som hette Tides of War, och där ingick det en gayscen där ubåtskaptenen kysser sin second (som dör precis i början). Den scenen har man naturligtvis klippt bort från filmen när man släppte den som DVD med namnet Phantom Below.... (och ja, han såg svårmodig ut genom hela filmen, och den blev inte bättre)

1 kommentarer:

Herr Planström sa...

Channing är finfin!