onsdag, april 12, 2006

Nästan-utmaning

Eftersom herr Planström påstår att jag och Introp är de sista bloggarna som inte besvarat den här utmaningen så måste jag ju göra den. Tänk, hemska tanke, om Introp gör den före mig och jag blir sist (ungefär som när man valdes till lag i gymnastiken för 100 år sedan).

01. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
That's a good one, that is. (Evelyn Vaugh - Vile Bodies)
Jag skulle ha velat svara Kanske de ligger i det gigantiska lagret vid bildsalen som är från Från vit värld, men eftersom jag är en ärlig person så kan jag ju inte svara det när Vile bodies låg närmare....

02. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En avlång soffkudde.

03. Vad var det senaste du såg på tv?
Sista 40 sekundrarna av Lost (nackdelen med att komma hem sent från jobbet)

04. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
22:05 (och rätt svar var 22:09

05. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Salton Sea på TV

06. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Åkte hem från jobbet för 20 minuter sedan.

07. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Salton Sea på TV

08. Vad har du på dig?
Svarta byxor, svart polo, mörkt blyertsgrå tröja.

09. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Drömmer aldrig något som jag minns.

10. När skrattade du senast?
I eftermiddags

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Lite tråkiga tavlor som borde bytas ut, några hyllor för CD och DVD, gräsliga bruna 70-talstapeter (original) som är väl inrökta.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Näpp

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Utomordentligt larvig

14. Vilken var den senaste film du såg?
Crazy summer

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En stor lägenhet i Stockholm eller någon annan hyfsat stor stad (New York om jag hade obegränsat med pengar)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Att jag är bög...

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Ärligt: har inte en aning!

18. Tycker du om att dansa?
Nej

19. George Bush?
Jag skulle föredra en demokrat, men amerikanarna har den president som de vill ha, och vi har den statsminister som vi vill ha (not).

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Har aldrig funderat över det eftersom det inte är aktuellt (är inte särskilt förtjust i barn)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, om jag hade obegränsat med pengar och inte behövde arbeta.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Eftersom jag är agnostiker tror jag inte att jag kommer dit.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Inga alls! Vill inte utsätta någon annan för 23 meningslösa frågor...

Sådärja, då har jag slösat bort en kvart av mitt liv! Den enda frågan som jag tycker är intressant är fråga 1, eftersom den säger något om personen som besvarat frågorna (mer än de andra frågorna i alla fall).

Edit: Eftersom Aronson VILL bli utmanad så är han härmed utmanad! Raram facit mixturam cum sapientia forma!

6 kommentarer:

Aronson sa...

Oops, jag skrev tydligen i fel kommentarruta tidigare...

Ville bara påpeka att jag stavar Aronson just så, och inte på något annat vis... ;-)

Rexxie sa...

Jag skäms och har omgående rättat till! Nu måste jag slå mig i huvudet med en stekpanna minst 10 gånger

(undrar vilken film det var? Kommer ihåg att jag har sett det någon av de senaste dagarna...)

(visst ja, det var ju den med Meryl Streep som psykolog vars son blir kär i en av patienterna)

Elisabet. sa...

Vet dina föräldrar om att du är ... bög? (Jag har lite svårt att säga det ordet, det känns som man säger nån dumt till nån ..-)

Rexxie sa...

Njae är väl svaret på din fråga...

Nej, jag har inte officiellt informerat dem, och ja, jag antar att de misstänker det...

(och nej, jag är inte heller särskilt förtjust i ordet bög, föredrar i så fall gay)

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»