lördag, april 22, 2006

Dags att börja träna ?

Har precis anlänt till jobbet efter 10 minuters promenad, med en puls på cirkus 120. Nu ungefär 10 minuter senare har jag en puls på cirkus 95.

Är det normalt? Jag tycker att det verkar lite högt, så jag måste nog börja göra något för att få bättre kondis.

Hur bär man sig åt? Vad tränar man? Vad behöver man för kläder/utrustning?

Kom med förslag....

Musik i iPoden under promenaden: Madonna - Express Yourself Stop & Go dub från -89

(och det var väl ungefär då som både hon och Rexxie stod på topp; även om det gått mer utför med Rexxie än med Madonna :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Varför träna? För att sedan ligga på långvården med ett hjärta som vägrar sluta slå fastän resten av kroppen skurit ihop? Nej tack!
En kropp är vackrast i förfall!

Rexxie sa...

Problemet är att förfallet kan gå för långt och för fort.

Jag har inte rört mig en meter i onödan de senaste 30 åren, och röker (just nu) närmare 2 paket/dag, och då förfaller man fort....

Anonym sa...

En man i min smak - kom, låt oss degenerera tillsammans!

Anonym sa...

Tror inte det är nyttigt att ta pulsen för ofta. Man blir lätt fixerad.
Men det låter ju inte helt bra förstås...
Man börjar med att promenera minst en halvtimma om dagen så får du se sen. Det behöver man inga särskilda kläder för annat än bekväma skor. Skär ner ciggen något...

Unknown sa...

Jag har en vilopuls på cirka 97 och har haft sedan högstadiet - min läkare blir helt mumlig och förvirrad varje gång det ska hälsoundersökas och undrar "om jag cyklade väldigt väldigt fort nyss" och jag ba "nä jag åkte buss" och känner mig inte det minsta andfådd. Det kan aklltså vara normalt, eller as normal as me, vad nu det säger.

Men jag håller med ordbankarn: Med den apbra musiken i iPoden vore det sjukligt att ha lägre puls.

Anonym sa...

Jag tränar typ kampssport, man får bra flås och så undviker jag indirekt att slå ihjäl alla i min omgivning som jag stör mig på . Himla tur.

Rexxie sa...

Hmmm, den enda som skulle bli ihjälslagen om jag började med kampsport är nog jag själv.

Tyvärr är nog inte min koordinationsförmåga lämplig för den typen av aktiviteter :-)

Det får nog bli långa, raska promenader som Annaa föreslog!

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»