söndag, april 02, 2006

Ett litet förtydligande....

Förra inlägget har orsakat en del förvirring (nåja, så upplever jag det åtminstone).

Problemet är varken att jag har för mycket böcker, eller för lite sexliv (vilket i och för sig är sant men ändå :-).

Jag har tillbringat de senaste 30 åren med att (delvis) förneka mig själv, och att fylla ut mitt liv med jobb. I och med det har även vänner/kompisar försvunnit i och med att jag aldrig har haft tid (eller tagit mig tid) med dem.

Problemet är att man helt enkelt vaknar en dag och upptäcker vad man har missat, och dessutom inser att risken är betydligt större att man kommer att få tillbringa resten av sitt liv ensam, än chansen att man verkligen träffar någon att vakna brevid och att dela sitt liv med och känna samhörighet med.

9 kommentarer:

MB sa...

Men jag tycker det verkar som om du håller på att bryta upp från förnekandet??? Dessutom så är det aldrig försent...det man skall vara med om har en tendens att dyka upp om och om igen tills man har upplevt det.....tro mig...jag vet...
btw...du vet väl att jag är en jäkel på äktenskapsförmedling ;-)

Rexxie sa...

Nåja, bryta upp och bryta upp...

På bloggen ja, men från det till verkliga livet är det väl en bit (ungefär oändligt lång).

Tänk om det som jag tycker att jag skall vara med om inte alls är meningen att det skall hända?

Herr Planström sa...

Det är alltid oändligt långt till det vi vill.

En dag ska jag ta mig samman, och betrakta världen på det sätt du förespråkar, även om ditt förespråkande innehöll ett visst mått självförakt, precis på samma sätt som mitt eget kämpande för ett bättre liv (när jag väl gör det) innehåller det (och därav kände jag igen det i dig).

MB sa...

Och tänk om det är meningen att du skall uppleva en massa underbara saker bara du väl tar steget.....Och dessutom vem har sagt att livet måste börja vid 15....det kan likaväl börja vid 30, 45, 60....en människa kan leva i 80 år och inte uppleva en sak, och en annan kanske bara i 20 och uppleva mer än ett helt liv.....nu tycker jag att du tar och addar mig i din msn så skall jag peppa dig

Herr Planström sa...

Nu hann Maleandro skriva vad jag tänkte infoga. Men jag nöjer mig med att komma tvåa.

Elisabet. sa...

Nu ska jag lägga in dig i min länklista. Jag måste bara kolla så du hamnar bekvämt till .., så du känner dig riktigt hemma.
Kanske intill Stationsvakt?
Jo, det blir bra.
Eller hos Magnus i Amsterdam?
Jamen, det blir ju ännu bättre.
Välkommen.

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»