söndag, september 21, 2008

Ni som...

...väntar på nya inlägg kanske får vänta ett tag. Mitt trådlösa bredbandsabonnemang tar slut idag, och jag är inte säker på att jag vill betala typ 700:- för en vecka till...

Vi får väl se, jag kanske får internetabstinens och börjar klättra på väggarna...

Edit 3 minuter senare:

Kollade just min bredbandsstatus, och jag trodde att det var 7 dygn jag köpt, alltså att det börjar på söndag och slutar på söndag en vecka senare.

Det verkar dock som om abonnemanget snarare räknar med att jag har köpt 10 080 minuter surfande (7*24*60), och eftersom minutrarna slutar räkna ner efter 3 minuters inaktivitet så har jag eoner med minutrar kvar att surfa bort. Det återstår väl att se vilket som är korrekt...

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Härligt, i så fall!

Här sitter jag och letar hotellrum i Dublin .., och det finns väl tusen och jag vet inte vilket som är bäst och vilket som jag borde välja .., det kanske får bero tills i morgonkväll.

Som om jag då ......?

Rexxie sa...

Eftersom jag känner dig (litegrann åtminstone) så inbillar jag mig att Bed & Breakfast vore idealt för dig!

Ett bra ställe att börja på är dublintourist.com

http://www.x.se/vspc

Har du kollat med Annaa Mattsson? Hon är på Irland lite titt som tätt, och hennes dotter är där just nu och jobbar i en bar (tror jag).

Elisabet. sa...

När vi besökte Australien, då bodde vi ett par gånger på just B&B. Jag ÄLSKADE det sättet att övernatta på .., lite gemytligt så där och i ett Hem.

Rexxie sa...

...och jag skulle nog hata att bo på B&B! Skulle känna mig som jag trängde mig på...

Elisabet. sa...

Haha ..., ja, det tror jag säkert!
Men för mig är det härligt att liksom få bo hos en familj .. helst en kvinna typ Miss Marple,-)

Rexxie sa...

Just Miss Marple skulle jag absolut inte vilja bo hos! Tänk vilka mörka hemligheter hon skulle kunna luska ut...

Elisabet. sa...

;-)

Ja, men JAG har ju inga såna ...haha.
Nu har jag bokat de två första hotellnätterna.
Därefter blir det ju hyrbil två dagar och då får man väl ta bed & breakfast där man hittar nåt .. och så ska vi boka sista hotellnatten på torsdag, den mellan lördag och söndag.
Kanske nära flygplatsen eller nära nån station, i alla fall?

Rexxie sa...

Nåja, jag tror nog att Miss Marple skulle kunna luska ut lite hos dig med :-)

Precis så skulle jag ABSOLUT inte kunna resa! Jag skulle bli galen på en gång; måste veta exakt i förväg hur jag skall ta mig från ställe A till B, när var och hur! Jag är tillräckligt knäpp för att provåka (om det är möjligt förstås) bara för att veta hur lång tid det tar, att jag hittar och så vidare.

Skulle dessutom absolut inte klara av att köra i England med tanke på vänstertrafiken; blir förvirrad bara av att gå över gatan och komma ihåg åt vilket håll jag skall titta...