fredag, september 19, 2008

Make your...

...pocket dynamo huge är rubriken på ett mail som jag fått av en jiaming.

Varför skulle jag ha en dynamo i fickan, och om jag nu skulle vilja ha en dynamo i fickan - varför skulle jag vilja att den var stor?

Fast å andra sidan: det kan ju faktiskt vara praktiskt med en dynamo i fickan så att man kan ladda mobiltelefonen, och om man har en "huge dynamo" så kanske man kan ladda sin bärbara dator också?!

Det är nästan så att jag skulle behöva en här i England. En av egenheterna är nämligen att man sätter nyckelhållaren till hotellrummet i en speciell kontakt, och då slås alla strömuttag på. Det betyder att varje gång man lämnar rummet så slutar t.ex mobiltelefonen att laddas....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så var det i Grekland också .., eller på Kefalonia .., och precis så där upplevde jag det när jag skulle ladda telefonen när vi hade tänkt gå ut och äta.
Men för övrigt himla praktiskt.

Rexxie sa...

Hehehe, jag kom på att TV'n sitter i ett uttag som inte påverkas av nyckelbrickan, så numera laddas mobilen i det uttaget!

Jag kan faktiskt förstå "huvudbrytaren" på t.ex ett hotell. Det finns exvis en vattenkokare på rummet, och det är ju praktiskt att inte den råkar bli påslagen av misstag när man lämnar rummet...