söndag, september 14, 2008

Framme i Reading...

...och det gick riktigt smärtfritt! Jag varken bröt ihop eller började klättra på väggarna eller slita mitt hår!

Däremot kan jag konstatera att det inte är särskilt bra att åka utomlands utan att ha PUK-koden till telefonen med sig. Lyckades nämligen låsa SIM-kortet eftersom jag slog fel PIN-kod tre gånger. Det är extra irriterande när man hade tänkt använda den som väckarklocka, kamera osv, och när SIM-kortet är låst så kommer man inte åt något alls! Däremot är det ju ingen som ringer till mig, så ur den synvinkeln så spelar det ingen större roll.

Har dock fixat ett Orange-kontantkort, så numera har jag o7531484702 (och så får man slafsa på något landsnummer till GB).

Jag kan också konstatera att Clas Ohlsons stickproppskonverter inte fungerar till en riktig jordad kontakt, utan bara till eurokontakter. Därmed så gick inte min bärbara att ha ansluten till väggen, och eftersom jag bara tagit med mig USB-kabeln till mobiltelefonen så var ju det inte särskilt praktiskt... Det är också åtgärdat på närmsta elektronikaffär.

Konstaterande nummer tre är att jag bor ett stenkast ifrån shoppingmeckat The Oracle, med mer än 90 affärer, så det är tur att jag har massvis med kreditkort med mig :-)

6 kommentarer:

Ponte sa...

Snälla Rexxie, använd INTE fel kod på kreditkorten när du ska slita ut dem, det blir så komplicerat då har jag hört... Och glöm inte att kolla upp hur engelsmännen är i sängen!

Rexxie sa...

Hahaha, det gäller ju att hitta en engelsman först!

Ponte sa...

Jag har hört att det finns en hel del engelsmän i Storbritannien...

Rexxie sa...

Japp, men det innebär ju inte att de är intresserade av en tråkig Rexxie....

Elisabet. sa...

Reading har jag passerat på väg från London till Lyme Regis.

Tåg.

En härlig semester bland vänliga engelsmän.

Ponte sa...

Klart de är intresserade, skärp dig!