onsdag, september 17, 2008

Lite bilder från Reading..

Det Rexxianska hotellet, byggt ungefär under imperiets storhetstid, och delar av inredningen har de sparat...

a_DSC00076_rot

...bland annat heltäckningsmattan:

a_DSC00077

Det här är korridoren till mitt rum. Eftersom huset är lite konstigt byggt så går man först upp två våningar, och sedan går man ner en halv våning. Observera dörren ovanför korridoren....

a_DSC00078_rot

Massor av husen är igenbommade; vet inte riktigt varför, för hus- och lägenhetspriserna är hyfsat höga så det borde väl finnas någon som kan tänka sig att bo där...

a_DSC00090_rot a_DSC00091_rot

Lite varmare här, känns ungefär som tidigt i augusti även om det är ganska kyligt på morgnarna. Det blommar i alla fall lite här och där...

a_DSC00074

Och slutligen lite av det jag håller på med:

a_DSC00087 a_DSC00086

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

Äntligen! Jag tänkte att jag tittar in hos Rexxie för han borde ju rimligen ha hur mycket som helst att blogga om?

Får man önska?

Gärna bilder från affären .., badrummet .., sånt?

Jo.
Snälla.

Rexxie sa...

Badrummet kommer kanske, men affären vete sjuttsingen! Jag är alldeles för feg för att börja fota där det finns folk som kan undra vad jag håller på med :-)

Elisabet. sa...

Ja, ja .. men jag nöjer med badrummet då ..-)

Vilka - för mig - förfärliga undre bilder ... ., det är som grekiska, om inte värre .. och nog måtte du väl ändå ha vänster tumme upp?

Herr Planström sa...

Alltså, det du håller på med ser sjukt svårt ut.

Rexxie sa...

Darling E:
Vänster tumme upp? Det är nog ett uttryck som jag aldrig hört, är det norrländska?

Herr P:
Njae, det är egentligen inte så svårt, handlar om hur telefonsamtal routas via labels från telefonoperatören till exvis ett call center, och på vägen gör man en herrans massa spännande saker så att samtalet dyker upp på rätt ställe (och om inte så får du vänta i en evighet :-).

PGW sa...

Oooh engelska heltäckningsmattor! Mönster som är bortom all fattningsförmåga! :-)

Rexxie sa...

Det är faktiskt ganska trevligt med heltäckningsmattor så fort man slutar fundera på vad som bor och frodas i dem :-)

Jag skall försöka ta en bättre bild på heltäckningsmattan; färgerna visas inte riktigt i sin fulla glans!