lördag, september 20, 2008

Londonutflykt!

När man ändå är i närheten är det ju dumt att inte lägga 250:- (tur och retur) på att åka in till London. Gick riktigt fort med tåg, tar ungefär en halvtimme och med tanke på att det är drygt 6 mil så pinnar tåget på riktigt bra. Här kommer det lite blandade bilder:

Ett hus som håller på att byggas om. Syns tyvärr inte riktigt på bilderna, men de har rivit ut exakt allting utom ytterväggarna som hålls på plats med de svarta stålbalkarna. Imponerande!

a_DSC00151 a_DSC00152

Kensington Park

a_DSC00153

The Sunken Garden i Kensington Park:

a_DSC00160

a_DSC00161

En till sån där liten bil som jag vill ha!

a_DSC00164

Albert Hall:

a_DSC00167

Mary had a little lamb...

 a_DSC00170

Tog en massa mer bilder, men jag vill inte tråka ut er! Jag shoppade faktiskt nästan ingenting, mest pga att priserna är ungefär som i Sverige, och då kan jag lika gärna stödja svenska handlare! Köpte bara Commes de Garcon 2Man som jag aldrig har lyckats få tag på i Sverige.

9 kommentarer:

PGW sa...

Men du är ju LÅNG! Du får väl vika ihop dig sjutton gånger om du ska rymmas i den där! Eller ha fötterna utanför? :-)

Elisabet. sa...

Och du tråkar inte ut oss!
Vi som läser här är faktiskt INTRESSERADE och vill veta, ja, i alla fall jag ..-)

Mera bilder-mera bilder-mera bilder!

Och stor kram!

Elisabet. sa...

rexxie: kolla blyertspennorna på bild nr 2 ...!

Rexxie sa...

PGW:
Jag får väl riva ut framsätet och sitta i baksätet, precis som officer Hightower i Polisskolan-filmerna gjorde!

Darling E:
Det kommer säkert fler bilder, och de kommer säkert att vara lika tråkiga, typ "ohhh, titta en blomma" eller "ohhh, titta ett hus" :-)

Hela "staketet" runt byggarbetsplatsen var olika pennor. Vet inte riktigt varför, men snyggt var det i alla fall!

Kram själv (och självklart tycker jag att du skall slå till och bli pensionatvärdinna! (jaja, jag vet att du inte har frågat, men jag tycker det ändå))

Jerry sa...

Kul med alla uppdateringar!
Mer ord och mer bilder!!!

Anonym sa...

ÅÅhh vad underbart det ser ut! NJUT!

Rexxie sa...

Det var faktiskt härligt (förutom att jag fick skavsår på en tå, men det kan jag stå ut med)!

Anonym sa...

Älskar London,,,varit där 13 ggr,,, men nu är det slut, då jag fattat ett viktigt beslut,, SKALL ALDRIG mer FLYGA! Men London (o Rom) längtar jag alltid att få återse. Kramen//

Rexxie sa...

Men atiR! Du kan ju bila ner till kontinenten och så tar du kanaltunneln över till England!

Voila, så är du i London och har inte behövt flyga!

Varför skall du aldrig mer flyga?