söndag, mars 25, 2007

Stockholmshelg....

Åkte upp till Stockholm i fredags eftersom jag bokat biljetter till Rhenguldet på lördag, och då tog jag en långhelg när jag ändå höll på. Tyvärr så blev jag sen, annars hade jag kilat förbi Thelin's och glott på Honken och FruHatt lite i smyg sådär, men tyvärr så hann jag inte...

Bodde på Rica Hotell, ligger i PUB-huset vid Högtorget och jag har aldrig vetat att det ligger ett hotell där! På kvällen gick jag på Hannibal Rising trots att den fått dåliga recensioner; men jag vet inte om jag håller med om att den var riktigt så dålig som en del av recensionerna menar.

På lördag blev det lite shopping innan operan, det blev till slut ett par svarta Paul Smith-skor som jag gått och glott på jättelänge... Nu börjar bli tveksam om jag skulle ha köpt de vita i stället (jag får väl slänga ut 1600:- till så kan jag välja :-)


Rhenguldet var precis så bra som jag räknat med! Tyvärr hade jag glömt bort att det inte är någon paus i Rhenguldet, så för en gångs skull när jag kan dricka vin i pausen så var det ingen paus! Rackarns!

På lördag kväll funderade jag på att gå på Lino, men hoppade över det av olika anledningar (som jag kanske återkommer till någon gång). Bara för det missade jag tydligen Honken och TennisC...

Läste i stället Djävulen bär Prada, och jag kan inte riktigt förstå var Maleandro fått ifrån att Andy skulle vara ful? I boken framgår det i alla fall inte....

På söndag blev det ännu mer shopping på Barkarby Outlet med min syster och en kusin! hittade inte så mycket som jag ville ha, men det blev i alla fall någon t-shirt...

3 kommentarer:

MB sa...

Inte ful, men bra mkt mindre akademikerchic än i filmen

Rexxie sa...

Jag citerar: "Meningen var väl att människan skulle vara ful"

:-)

Anonym sa...

Men nästa gång så får du höra av dig innan! Du har väl min mail?