söndag, mars 04, 2007

Bokrea....

Som vanligt blev det lite böcker på bokrean, totalt 14 st.

Tre dagböcker Bergman, Ingemar
På resa med Chatwin Clapp, Susannah
Male Bodies Cooper, Emmanuel
Cosmopolis DeLillo, Don
Att komma hem skall vara en schlager Hagman, Per
I begynnelsen var ordet Koskinen, Maaret
Breakfast on Pluto McCabe, Patrick
Stalin, den röde tsaren och hans hov Montefiore, Simon Sebag
Den tauterade flickan Oates, Joyce Carol
Sylvia Plaths dagböcker Plath, Sylvia
Skamfläcken Roth, Philip
Gift med en kommunist Roth, Philip
The Wagners - The drama of a musical dynasty Wagner, Nike
Vådan av att vara Skrake Westö, Kjell

Det värsta är att jag börjar bli lite tveksam för de rödmarkerade; det känns som om jag har dem redan, liggande i någon bokhög någonstans... Jaja, om det är så får jag väl ha bokutskänkning igen! Jag lyckades i alla fall hejda mig vid Simon Sebag Montefiores biografi över Potemkin, det är också en som jag tror att jag redan har; måste kolla och om jag inte har den så är det bara att åka in och köpa den.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha ha sådär har jag också gjort flera gånger, köpt böcker som jag redan har. Men jag brukar ge bort dem då och det är alltid populärt.

Kim da Costa sa...

Ett register, hjärtat! Du behöver ett fräscht register.

Rexxie sa...

Jag hade ett register (finns på http://www.rexxmaster.se/books/index.html) men min hårddisk på min bärbara pajade och där hade jag naturligtvis ingen backup, så jag måste börja om...

Har jag tur så kan jag kanske läsa in html på något elegant sätt så att jag slipper skriva om allt...

Däremot ser jag att På resa med Chatwin och Skamfläcken redan finns i samlingen, så nu blir det till att ge bort böcker igen....