fredag, mars 02, 2007

Pre-dejt...

Aronson skriver i ett inlägg lite om dejtfrågor, och precis som jag svarade så har jag inte en aning om vad som är passande och vad som funkar nuförtiden, dvs efter stenålderns utträde.

Vad jag däremot vet är att man inte skall besvara en pre-dejt-fråga från Rexxie (dvs "Skall vi gå ut och fika/äta/träffas?") med en utläggning om vilket stort stånd den presumtiva dejten håller på att få!

Funkar absolut inte! Yäck!

Det blev ingen dejt kan jag ju meddela (fast egentligen inte därför, utan på grund av andra omständigheter).

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hej darling Rexxie!

Det här med dejtande är ett elände och jag vägrar att gå ut och träffa män så fort dom kallar det "dejt".

Vi kan ta en fika på café, säger jag, men kalla det inte för dejt .. då blir det så pretentiöst och viktigt.

När ska du komma och hälsa på i Skåne?
Egentligen.

Rexxie sa...

Hälsa på i Skåne? Appropå dejt, eller vadå :-)

Vi får väl se, Malmö Opera spelar MacBeth i april-maj, men det känns lite långt att åka nästan 60 mil för att gå på 3 timmar opera.... (fast jag kan ju i och för sig kvista över till Ystad och hälsa på dig i kassan).