söndag, mars 18, 2007

Sen sist....

...har det inte hänt så mycket mer än att jag klämt mig igenom en massa TV-serier...

Först första säsongen av Battlestar Galactica, sen första säsongen av Ugly Betty, första avsnitten av första säsongen av Grey's Anatomy samt första säsongen av Brothers & Sisters.

Battlestar Galactica är väl sådär, en SciFi-serie som är mer inriktad på relationer än på att åka runt och slåss med aliens. Lite långsam ibland, men funkar...

Ugly Betty tyckte jag var urtråkig de två-tre första avsnitten, men den tog sig och jag kommer nog att fortsätta kolla (fast Djävulen bär Prada är bättre pga Meryl Streep).

Grey's Anatomy har jag kollat lite för lite på för att ha en åsikt om, men även den kommer jag att fortsätta kolla på.

Min absoluta favorit av TV-serierna är Brothers & Sisters. Ta en rejäl dos av Sisters, en liten dos av Thirtysomething och krydda lite med Ally McBeal så får ni fram Brothers & Sisters. Det blir inte sämre av att rollistan innehåller excellenta skådespelare som Rachel Griffiths (Six feet under), Patricia Wettig (Thirtysomething, Prison Break), Sally Field, Rob Lowe, och naturligtvis Luke MacFarlane...


Nu är det bara att sätta sig ner och vänta på säsong 2...

1 kommentarer:

Kong Chang sa...

I'm happy you're enjoying Brothers & Sisters over where you're at (unless you're downloading the episodes off the internet *wink*). I just came by because you mentioned Luke MacFarlane in your post and am happy to see that you also like this actor. Isn't he great? :) We, the fans, are trying to get him to be a regular on B&S for season 2 and more. So wish us luck. :)

Anyway, just wanted to drop by and say hi. I like what you wrote.


KC
Maintainer of Luke MacFarlane Fansite