tisdag, maj 22, 2007

Klägg....

Stackars Kim har dåligt samvete för att han råkat kliva på en snigel...

Själv skulle jag gladeligen köpa ett par spikskor och dansa runt på sniglarna på motionsspåret jag bor brevid, gärna med Vertigo i hörlurarna. Det som stoppar mig är att det skulle bli så geggigt och kläggigt under skorna...

Här kommer några stämningsbilder från idag:

Snigelmiddag: en snigel käkar på sin döda snigelkompis:



McSnail: en snigel käkar på sin döda snigelkompis och två andra väntar i kö:



Jag roade mig med att räkna sniglar, och på 10 meter var det 24 st sniglar, vilket innebär att det på hela rundan är cirkus 6 000 sniglar... (och det är åtminstone 5 500 för många)

7 kommentarer:

Ponte sa...

Han hade inte tid att marinera sin kompis i vitlökssmör, så det var bara att plocka fram gaffel och kniv och sätta igång...

Rexxie sa...

Fick för mig att du menade Kim först, och han är väl så mycket vegetarian som det går att vara, men sen ramlade poletten ner :-)

Sniglar är faktiskt gott, men jag tror inte att mördar-varianten funkar riktigt så bra...

Råkade ta i en en gång och fick orange snigelklägg på fingrarna. Gick inte bort med vanlig tvål och vatten, utan jag fick ta rent tvättmedelspulver och skrubba för att få bort det! Usch!

Elisabet. sa...

Å, nu blir jag sugen på sniglar i vitlökssmör .....!

Jerry sa...

Vertigo?
Läste jag rätt...? (;-)

Sniglar urk... tacka vet jag musslor direkt ur burken...mmmmm!

Rexxie sa...

Darling E:
Visst är det gott! Däremot tycker jag inte om gås- eller ankleverpastej (om vi nu skall gå igenom delikatesshyllan)...

Jerry:
Japp, jag älskar Vertigo! Den, Drama Queen och Valentine Lost är de enda som återstår i min mp3-spelare...

Musslor går fet-bort! Usch, urk och blä!

Ponte sa...

Om jag inte fattat det hela fel så äter inte ens fåglar de bruna mördarsniglarna (heter väl egentligen spansk skogssnigel tror jag) för de smakar på tok för illa.

Rexxie sa...

Myskankor äter faktiskt mördarsniglar! Tyvärr är de inte så vanliga i Närke-skogarna...