torsdag, maj 31, 2007

Jag blir....

...galen på mitt korsord!



Det är lite extra svårt eftersom varje ruta antingen kan innehålla en eller två bokstäver, så t.ex ordet "korsord" och fem rutor kan t.ex bli KO-R-S-OR-D eller KO-RS-O-R-D osv beroende på vad som passar in med angränsande ord...

Någon som har något förslag på vad Förnamn på en som ledde tre kronor - svårt? Tänk på Helan kan vara för något? Fem bokstäver och mitten måste bli antingen ett P eller EP eftersom det skall hänga ihop med Seppo.

Något förslag på Hacka och fågel? Kan kanske sluta på TE, men det är inte säkert...

(efter att jag tagit fotot så har jag löst Passus och Kontra i överdelen, så det är klart, och så har jag klurat ut Ornamentering vid bilden och rättat till Födelsedagsfest till Födelsedagsbarn)

5 kommentarer:

kazarnowicz sa...

hacka och fågel = spett?

Rexxie sa...

Näe, det blev korp

Erik sa...

Men Marx som var stum på film måste väl i alla fall vara Harpo?!

Erik sa...

Och vad tror du om "Ingångar" Vid entréer? Det borde ju bli "Gatten" i bestämd plural eller?!

Rexxie sa...

Åhhh, en ny läsare! Välkommen!

Jo, jag kom på att det var Harpo och inte Zeppo som var stum.

Personligen tycker jag att "gatten" som en bestämd pluralisform låter fel (och ja, jag såg just att SAOB menar att gatten även är pluralformen, förutom vid sammansättningar, ex spygatter).