söndag, januari 14, 2007

Uschelibush!

Vill inte, kan inte, orkar inte, vågar inte gå utanför dörren!

Har därför tillbringat i princip hela helgen i sängen utan att göra något vettigt (förutom att läsa böcker, lösa Sudoku och lyssna på Beethoven och Wagner).

Eftersom jag börjar bli lite lätt hungrig (en skål soppa igår), så har jag just inventerat skafferiets innehåll av "pås-varor", dvs typ soppor och såser som man enkelt och snabbt häller i en kastrull med vatten, vispar och glufsar i sig lite hastigt. Det var dock ingen uppmuntrande inventering (bäst-före-datum inom parentes):

Campbell hummersoppa (020706)
Nudlar (07/01 2004)
Mexicana-soppa (08/00 resp 01/2005)
Varma koppen (130995)
Nyponsoppa (okänt bäst-före-datum, men enligt etiketten är den köpt på Mathörnan i Västerås, och från det kvarteret flyttade jag 1992...)
Fruktsoppa (940316)
Frutti di mare pastasås (01/97)
Carbonara pastasås (09/98)
Sparrissoppa (04/98)
Champinjonsås (3 st) (260401, 040502, 230302)
Löksås (291098)
Div försvarets frukt-, nypon och blåbärssoppor (tillverkningsår 1980)

Vad som döljer sig i frysens mörka dunkel vågar jag inte ens tänka på, så jag får väl koka en kopp thé och ta en C-vitamintablett...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hahaha .. ja, nu måste du ha varit "göralös" som man säger hemma .. om du har så gott om tid att du hinner kolla upp datumet på alla soppor ..-)

Rexxie sa...

Japp! Anledningen att jag inte vågade gå ut på hela helgen är att jag har... schhhh.... slutat röka, och då får man en massa tid att göra onödiga saker på (som t.ex att kolla igenom skafferiet efter något att proppa i sig, eller läsa böcker).

Vågar inte riktigt skriva ett inlägg om "sluta röka", för jag vet inte riktigt om jag vill sluta röka...