söndag, januari 07, 2007

Trasig hårddisk...

Sjuttsingen också! Hårddisken i min bärbara verkar ha dragit sin sista suck, och på den låg mina databaser över mina filmer, mina CD-skivor och mina böcker...

Naturligtvis hade jag inte någon backup heller, så nu är det bara att börja om och registrera in allt igen!

Enklast är CD-skivorna för de matar man bara in och så letar programvaran rätt på CD-skivan på internet. Nästan lika enkelt är filmerna där man skriver in t.ex ett filmnamn eller skådespelare eller regissör så letar den rätt på filmen hos imdb.com och fyller på med rätt information. Jobbigast är böckerna, för det finns ingen bra ISBN-databas på internet med svenska böcker, och ISBN är dessutom inte unika utan kan vara registrerade på olika böcker i olika länder, så böckerna får jag skriva in all info om igen!

Djäklar så dum man är som inte gör backuper oftare!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh backuper ja... Jag lärde mig en läxa i höstas när min laptop bara dog... :-(