onsdag, januari 03, 2007

Felnavigering

Den stackars tysken hamnade 1200 mil fel när han skrev Sidney i stället för Sydney...

Själv råkade jag ut för samma sak i miniformat när jag var i Boston och skulle åka till ett litet samhälle norr om Boston som heter Boxborough.

Taxichaffisen hörde dock fel och körde till Foxborough som ligger söder om Boston. När vi nästan var framme kom vi på felet, så då var det bara att vända och köra åt andra hållet igen....

Det var mitt livs dyraste taxiresa, slutade på knappt 3000:- (fast det var min arbetsgivare som betalade så det gjorde väl inte så mycket).

Om ni skulle råka åka förbi så kan jag rekommendera ScupperJack's, de har den bästa hummer jag ätit.... (en varning dock: det ligger in the middle of nowhere och det går inga taxi's så ni får nog ta bilen och inte dricka för mycket)

1 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, och jag minns brudparet som skulle till "Venice" på bröllopsresa och beställde biljett på Sthlms central.

Visst, varsågoda, det är nattåget som gäller förstås.

Dagen därpå vaknade dom upp i Vännäs, utanför Umeå.