torsdag, januari 18, 2007

I badrumsskåpet!

Äntligen! Maleandro har listat sina parfymer i en utmaning (åtminstone väljer jag att ta det som en utmaning eftersom jag älskar mina listor :-)

L'eauparKenzo
En av mina senare favoriter! Kommer nog antagligen att tröttna på den eftersom den är ganska skarp, funkar inte varje dag.

Andy Warhol Cologne
Kan inte komma ihåg varken att jag köpt den eller använt den någon gång, så det är antagligen en present. Luktade på den, och den luktar väl sådär lite anonymt.

Yves Rocher Nature pour homme
Samma här som med Warhol. Anonym dussindoft.

Sergio Tacchini Cologne
Egentligen ganska trevlig, vet inte riktigt varför jag inte använder den men det gör jag i alla fall inte.

YSL Body Kouros + vanliga Kouros
Maleandro påstår att det finns de som påstår att den här luktar kattpiss men att den funkar på honom. På mig luktar den tyvärr bara kattpiss... (och därför kan man ju undra varför jag har köpt båda typerna :-)

YSL Opium pour homme
Luktar lite för sött och kryddigt för min smak, men kan funka exvis en sen kväll på operan.

Aramis
??? Ännu mera presenter? Oanvänd vad jag vet...

Pacco Rabanne Ténéré
Något gammalt finlandsfärjeinköp gissar jag. Den luktar som om den är färdig att kastas, och det kan väl vara förlåtet när den börjar närma sig moppeåldern...

Lagerfeldt
Usch, usch, usch! Luktar i och för sig gott, men jag har bara oangenäma minnen av en alkoholiserad ordförande i en förening jag var med i, och han fullkomligt dränkte in sig i Lagerfeldt. Man kunde känna lukten av honom på cirkus 50-75 meters håll..... (och jag har inte köpt den själv, present av min syster).

YSL Jazz
En tidigare favorit som jag antagligen har använt för mycket och tröttnat på. Kan kanske vara läge att börja igen...

Hugo Boss
Present? Finlandsfärjeinköp? Inte en aning! Kan inte påminna mig att jag använt den i alla fall, och även den här börjar nog bli lite avslagen...

Björn Borg 6-0
Ytterligare en gammal synd! Luktade på den, och den luktar i princip bara alkohol numera, så den är nog bara att kasta.

Van Gils
Älskade den här förut, vilket jag inte riktigt kan förstå numera! Luktar alldeles för kryddigt!

Euphoria by Calvin Klein
En av mina senare favoriter! Precis lagom avvägning av kryddigheten, varken för mycket eller för lite. Funkar dessutom väldigt bra tillsammans med L'homme de coeur.

Intimately Beckham for him
Det här är bara ett prov som jag fått (när jag köpte Euphoria'n) och älskade den ända tills att jag var rökfri några dagar (jaja, jag är det av och till), och då luktade den bara syntetiskt blask!

Gaultier Le Mâle
En till som jag älskade när den kom, men som jag har tröttnat på. Numera tycker jag att den luktar alldeles för bubbelgummi-aktigt... Flaskan är dock oöverträffat snygg (liksom killen, även om han har lite för mycket tatueringar)!

L'homme de coeur
Min favorit just nu! Iris, enbär, kvanne och cypress! Torr och stram!

Oliban by Keiko Mecheri
En till av mina favoriter just nu! Rökelse, cederträ och demascener-rosor! Jag skrev tidigare att den luktade som min gamla moster, men jag har ändrat mig! Den är underbar för kvällsbruk!



Sammanfattning
: Oliban, L'homme de coeur, Euphoria, YSL Jazz i tur och ordning.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Dofter betyder oerhört mycket för mig.
När jag går och lägger mig, duttar jag på lite parfym på handleden .. jag tycker om att känna doften nära-nära.
Män som doftar gott är mumma!
I höstas träffade jag en som hade Van Gils och det är ju inget exotiskt, men i kombination med en läderjacka och håriga handleder .. ojojoj.
I flera dagar efteråt doftade min kappkrage av hans parfym .., så där lite-lite-lite. Min kappa hade hängt intill hans jacka i hallen.

Anonym sa...

Parfym.....?

:-)