torsdag, maj 01, 2008

Pinsamt!

Sprang på en bekant på affären häromdagen, och det var väl i och för sig trevligt!

Problemet är bara att jag för mitt liv inte kommer på vem han är (och varifrån jag känner honom), och då blir ju också konversationen lite stympad.

Tänk om jag känner honom via "sammanhang X" och så står jag och babblar på om "sammanhang Y" och han inte fattar något (eller ännu värre: han fattar att jag inte kommer ihåg vem han är).

Egentligen är man (=jag) larvig; man borde ju bara erkänna direkt att man inte kommer ihåg vem personen är och gå vidare med sitt liv...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Insikter kallas det... (;-)

Rexxie sa...

Det värsta är att jag kommer att göra likadant nästa gång :-(

Elisabet. sa...

Det ringde någon häromdagen och jag visste INTE vem det var,men spelade med .. och det är bara piiiinsamt.

Rexxie sa...

Aha, det var DÄRFÖR som du lät så frånvarande när jag ringde häromdagen :-)