tisdag, maj 20, 2008

Hopp om livet!

Idag har jag faktiskt inte haft så himla ont i ryggen, klarade till och med av att gå på en promenad!

Dessutom har jag hunnit installera om min dator och installerat allt "Rexxie-basics" som måste vara installerat! Om ni är intresserade så måste en dator innehålla följande för att gå att använda:

  1. Avast (eller något annat antivirusprogram), Spybot, AdAware och Windows Defender; allt för att se till att det inte blir mer problem.
  2. Firefox så att man kan surfa lite
  3. VLC så att man kan kolla på film
  4. WinAmp så att man kan lyssna på musik
  5. LiveWriter så att man kan blogga när andan faller på
  6. KeyBreeze så att man inte behöver klicka på programmen i startmenyn utan bara behöver trycka på en knapp och skriva ett ledord för att starta programmet
  7. Foxit Reader så att man slipper Adobes hemska och smällfeta Reader
  8. PDFCreator så att man kan skriva ut från vilket program som helst till en PDF-fil
  9. Synergy så att jag inte behöver ha flera tangentbord/möss till mina datorer
  10. TightVNC så att jag kan fjärrstyra lite
  11. MED (en editor) så att jag kan programmera lite
  12. uTorrent så att jag kan tanka hem Linux (och annat) smått och gott
  13. Ulead PhotoExplorer för att hanter alla kort från digitalkameran och mobilen
  14. Regina Rexx för att köra mina egenhändigt ihopsnickrade program

Ja, det var väl ungefär det som behövs för att datorn överhuvudtaget skall vara värd att slå på. Sen kommer alla program till, men det är  väl en annan sak...

0 kommentarer: